ege yıldız, sessiz boru
    12/24°
    KONYA
Facebook Twitter
ANA SAYFA GÜNCEL POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER EKONOMİ SPOR MAGAZİN KÜLTÜR-SANAT TÜRKİYE DÜNYA GÜVENLİK
Genç futbolcu hayatını kaybetti
FED faiz kararını açıkladı.. Altın piyasası hareketlendi!
Ankara'da sel felaketi!
LPG'ye indirim geliyor!
26 Ocak 2020 Pazar - 23:43

Bakan Soylu: İstanbul’da 7.5’lik deprem bekliyoruz

Katıldığı canlı yayın programında açıklamalarda bulunan İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, "İstanbul'da 7,5'lik bir deprem bekliyoruz. Beklenen olası deprem 7,5. Depremin olası senaryosunu ciddi biçimde çalışıyoruz" dedi.

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, CNN Türk’ün canlı yayınında Elazığ depremiyle ilgili son gelişmeleri anlattı. Soylu, “6,8 büyüklüğünde bir depremle karşılaştık. Şöyle baktığımızda 6.8 büyüklüğünde bir deprem hepimizi ürtüken ve korkutan bir depremdir. Buna rağmen bugün yönetebilecek bir durumumuz söz konusu” dedi.

Deprem sonrası 3 saat içinde Elazığ’a deprem bölgesine ulaştıklarını vurgulayan Soylu, şu ifadeleri kullandı;

*Tabloyu gördük daha sonra Malatya’ya gittik. Allah bu milletten razı olsun. Müthiş bir duygu birlikteliği oldu. TV’ye çıkıp vatandaşlarımıza cep telefonlarını meşgul etmeyelim, mümkünse internet üzerinden ya da kısa mesajla iletişim kuralım diye rica ettik.

*Telefon operatörlerinden öğrendik, bütün vatandaşlarımız görüşmelerini internet üzerinden yapmış.

*Bütün arama kurtarma ekiplerine teşekkür ederiz. 45 vatandaşımızı sağlıklı bir şekilde göçük altından çıkardık.

*Şu anda enkaz altında 3 vatandaşımız var. Bizim hala umudumuz var.

*Bu gece itibariyle çadır sevkiyatlarımızı bir kısmı kuruldu, bir kısmı ise köylere gönderildi. 4 yerde çadır alanımız vardı, bunu 10’a çıkardık.

“28 ÇALIŞMA GRUBUMUZ VAR”

İstanbul’da olası büyük bir depreme değinen Soylu şu ifadeleri kullandı;

*Elazığ’da bu deprem olur olmaz, ki biz de İstanbul’da depreme hazırlık toplantısındaydık. İstanbul’da 5.8’lik deprem olduktan sonra arkadaşlarımızla ilk sayın başkan yardımcımız yapmıştı.

*Bizler Türkiye Afet Müdahale Planı çerçevesinde neler yapabileceğimizi değerlendirdiğimiz ve İstanbul’da bir deprem olursa nasıl tedbir alabileceğimiz ve hangi koordinasyonu ne şekilde yapabileceğimize yönelik bizim 28 çalışma grubumuz var.

*Her çalışma grubunun kendine ait yöneticisi ve ilgili birimleri mevcut. Hem bunları tekrar gözden geçirmek hem de İstanbul’daki hangi grubun ne çalışmayı ne şekilde yaptığını incelemek için şu ana kadar değerlendiriyoruz.

İSTANBUL’DA 7,5’LİK BİR DEPREM BEKLİYORUZ

*Deprem oldu Topkapı Sarayı’ndaki bütün hazinelerin nasıl korunacağından tutun vatandaşlarımızın toplanma yerlerindeki ihtiyaçlarına kadar çok kompleks bir çalışma bu.

*İstanbul’da 7,5’lik bir deprem bekliyoruz. Beklenen olası deprem 7,5. Depremin olası senaryosunu ciddi biçimde çalışıyoruz.

Koronovirüsü ile ilgili korkutan açıklama

Zincirleme kaza: ortalık savaş alanına döndü