ege yıldız, sessiz boru
    7/19°
    KONYA
Facebook Twitter
ANA SAYFA GÜNCEL POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER EKONOMİ SPOR MAGAZİN KÜLTÜR-SANAT TÜRKİYE DÜNYA GÜVENLİK
Fenerbahçe ağır yaralı!
Özgür Özel, Bahçeli'yi ziyaret edecek
Başsız ceset alarmı!
Lise öğrencisi kız silahla okulu bastı!
2 Ekim 2020 Cuma - 12:48

"BU DİKİLİ'YE NE OLMUŞ" DEDİRTECEĞİZ!

Dikili Belediye Başkanı Adil Kırgöz, SONKALEİZMİR'e özel açıklamalarda bulundu. İlçede yoğun bir alt ve üst yapı çalışması yürüttüklerini anlatan, gelecek yaza tüm çalışmaların biteceğini belirten Başkan Kırgöz, "Tüm sahili yenilenmiş, aydınlatılmış, pırıl pırıl bir Dikili bulacaksınız. Gelen 'Bu Dikili'ye ne olmuş, değişmiş' diyecek. Bunu söylettireceğiz" dedi

BU DİKİLİ YE NE OLMUŞ  DEDİRTECEĞİZ!

Mustafa AKBAŞ/SONKALEİZMİR- Dikili'de 31 Mart 2019 yerel seçimlerinde yüzde 57.70'lik oy oranıyla ipi göğüsleyip belediye başkanlığı koltuğuna oturan Adil Kırgöz, hızlı başladı. 500 günlük sürede çok önemli altyapı ve üstyapı hamlelerini gerçekleştiren, İzmir Büyükşehir ile uyumuyla da dikkatleri üzerine çeken Başkan Kırgöz, "bambaşka bir Dikili" parolasıyla yola çıktıklarını anlattı. Görevdeki ilk 500 gününü SONKALE'ye değerlendiren Başkan Adil Kırgöz, iddialı konuştu.

DİKİLİ'YE AKIN VAR

Kırgöz, Dikili'nin her geçen gün daha cazip ve tercih edilen bir ilçe haline geldiğini belirterek, "Bunda birçok etken var. Ama en önemlisi pandemi. Dikili biliyorsunuz ikinci konutun yoğun olduğu bir yer. Emekli kesimi mümkün olduğu kadar buradan geç gitmeye gayret ediyor. Hatta bu yıl birçoğu gitmeyecek. Bunu klima satışından, kalorifer taktırmalarından ve evlere tadilat yaptırmalarından anlıyoruz. İkametgahlarını aldırıyorlar buraya.  Çok fazla konut satışı oldu. Yoğun bir göç var Dikili'ye. Bunlar ilçemiz için güzel gelişmeler. Ekonominin canlanması için insanlarımızın buraya gelmesi lazım. Esnafımız kış aylarında zorlanıyordu. Cirolar düşüyor, işçi çıkarmak zorunda kalıyorlardı. Bu yıl daha yoğunluk devam ediyor. Bu tarz olumsuz tablolara rastlamadık" dedi.

KİRLENMEDEN BÜYÜYECEĞİZ

Dikili'yi her platformda çok iyi anlattıklarını vurgulayan Başkan Kırgöz, şöyle devam etti: "Dönüşleri çok iyi oluyor. Basından takip edip duyanlar (Ya Dikili'de şöyle bir yer varmış. Doğası temiz, coğrafyası güzel, kültürel özellikleri olan bir ilçe) diyerek gezmeye geliyor. Bu bizim için çok önemli. Ayrıca kent merkezindeki yerleşimin yüzde 99'u gerçekleşmiş. Yeni konutlar hep yazlık bölgelerde. Onlar da iki katlı olarak inşa ediliyor. Villa konuyor, etrafına ağaçlar dikiliyor. Yeşil bir kuşak da oluşturuluyor. Sadece belediyenin çalışması ile değil. Yaşayan herkesin bu kenti sahiplenmesi, koruması lazım. Bu ilçe kirlenmeden büyümeli. Bu bilinci de çevre ve sosyal etkinliklerle yaratıyoruz. İnşallah Dikili sahile kıyısı olan diğer turizm kentlerinden farklı, daha derli toplu büyüyüp gelişecek. Doğası daha temiz kalarak büyüyecek. Biz yerel yöneticiler olarak bunu sağlamak için elimizden geleni yapıyoruz."

KENTİN YÜZÜ DEĞİŞİYOR

Başkan Kırgöz, ilçedeki yoğun çalışmalarla ilgili ise şunları söyledi: "Dikili yıllardır maalesef eksik kalmış. Göreve geldikten sonra İzmir Büyükşehir ile altyapı sorunlarından başladık. Dikili'nin temiz su altyapısı tamamen değişiyor. Bununla birlikte kenti tekrar düzene koyuyoruz. Tüm yollarımız, ara sokaklar yapılıyor. Hepsi pırıl pırıl elden geçiyor. Kenti geleceğe hazırlıyoruz. Altyapı değişimi sonrası makyajını yapıyoruz. Parke taşlar döşeniyor, asfalt dökülüyor, kaldırımlar elden geçiyor. Parkların tamamını yeniliyoruz, eski parkları yıkıp hepsini yeniden yapacağız. Birçoğunu yaptık, kentin yüzü değişiyor diyebilirim. Sahil şeridinde, ana merkezde parkların yüzde 50'sini yeniledik. Gerisinin de projeleri hazır. Önümüzdeki kış sezonunda hepsini bitirip, yaza yetiştireceğiz. Tüm sahili yenilenmiş, aydınlatılmış, pırıl pırıl bir Dikili bulacaksınız. Gelen (Bu Dikili'ye ne olmuş, değişmiş) diyecek. Bunu söylettireceğiz insanlara. Zaten de söylüyorlar."

OLOF PALME YENİLENDİ

Olof Palme Parkı'nı yenilediklerini, Sevgi Yolu'nu elden geçirdiklerini, bisiklet yolunun betonunu atmaya başladıklarını, zemin iyileştirmesi ve peyzaj düzenlemelerini gerçekleştirdiklerini vurgulayan Başkan Kırgöz, "Eskiye oranla yüzde 50 yeşil alanı artırdık. Halkımızın büyük memnuniyeti var. Sadece aydınlatma sistemi kaldı. Onun da ihaleleri yapıldı. Ekim sonuna doğru teslim edilecek. Aydınlatma da olduktan sonra 550 metre uzunluğunda denize de girilebilen, yeşil alanları olan, suni kumsalı bulunan bir yer haline gelecek" diye konuştu.

BEN YASAL OLMAYAN İŞE GİRMEM

Kırgöz, Karaburun ve Çeşme'deki gibi plajların belediye eliyle işletilmesi konusundaki soruya da yanıt verdi. Dikili'de boş plajlar olduğunu belirten Adil Kırgöz, "Geçmişi konuşmak istemem. Zamanında buranın planlamaları yapılmadığı için kıyı kenar çizgisinde kalıyor. Milli Emlak'tan izin almadan işletme kuramıyorsunuz. Ben yasal olmayan bir işe girmem. Boş duran plajlar var. Ama biz 6 nokta belirledik. Büfeler kurmak için projelendirdik. Milli Emlak'a başvurumuzu yaptık. Milli Emlak da bazı izinleri almadan bize tahsis edemiyor. Süreci bekliyoruz. Dikili Belediyesi'nin kullanım yetkisi olan parklarda, mesela 75. Yıl Parkı'nda bir dizi düzenleme yaptık" dedi.

DENİZE 10 BİN ÇİPURA YAVRUSU

Dikili'de turizmin yanı sıra tarım ve balıkçılığın da yoğun olduğunu vurgulayan Kırgöz, "Çiftçilerimizle diyalog içerisindeyiz. Çiftçinin kaliteli ürün çıkarması, rahat tesislere ulaşması için üretim yollarını Büyükşehir öncülüğünde yaptık. Devam da ediyoruz. Tüm üretim yollarını asfaltlıyoruz. Balıkçılara yönelik girişimlerimiz var. Ekmeğini denizden çıkaran çok sayıda insan var. Çok insan denizden geçiniyor. Onlara bir katkı olsun diye 10 bin çupra yavrusu attık denize. Bunu 100 bine çıkaracağız, belli aralıklarla. Olta ve kıyı balıkçılığının artması için resif çalışmalarına başladık" ifadelerini kullandı.

JEOTERMAL ÇOK MALİYETLİ

Başkan Adil Kırgöz, jeotermal konusunda ise şunları söyledi: "Dikili'de 1500 abonelik bir jeotermal ağı var. Geliştirmek için uğraşıyoruz. Bizim ısı kaynağı aldığımız bölge maalesef oradaki yoğun kullanımdan dolayı çabuk soğuyor. Oraya yeni kuyu çakmak için müraacat ettik, izin de aldık. Lokasyon çalışmaları yapıyoruz. Çok maliyetli bir şey. Bir kuyu çakıyorsunuz 1.5- 2 milyon TL. İstediğiniz enerjiyi alamadınız mı boşa gidiyor. Yüksek maliyetli bir iş yani. O yüzden dikkatli hareket etmeliyiz."

FOÇALI ÇOCUKLARIN FATİH ABİSİ!