ege yıldız, sessiz boru
    9/16°
    KONYA
Facebook Twitter
ANA SAYFA GÜNCEL POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER EKONOMİ SPOR MAGAZİN KÜLTÜR-SANAT TÜRKİYE DÜNYA GÜVENLİK
Damat dehşeti: 1 ölü, 2 yaralı!
Gölet faciası: 2 çocuk boğularak can verdi!
Galatasaray Karagümrük'ü 90'da yıktı!
Kadıköy'de protesto!
2 Eylül 2021 Perşembe - 12:18

CHP'li Kılıç, vatandaşların sorunlarını dinledi!

CHP Milletvekili Av. Kılıç, İzmir’in Bergama, Bayındır ve Menemen ilçelerinde vatandaşların sorunlarını dinledi.

CHP li Kılıç, vatandaşların sorunlarını dinledi!

Ziyaretlerle ilgili yaptığı basın açıklamasında, esnafın, Bağ-Kur primleri ve elektrik faturalarının yüksekliğinden şikayet ettiklerini aktaran Kılıç, “Maliyetler çok arttığı için, üretici sattığı ürünü aynı fiyattan yerine koyamıyor. Bu da onun ekonomik darboğaza girmesine neden oluyor.” dedi.

Çiftçinin üretim yapacak gücünün kalmadığına, topraktan uzaklaşmaya başladığına işaret eden Kılıç, “Mazot, gübre, yem ve elektrik fiyatlarının yüksekliği çiftçinin belini bükmüş durumda. Halkın alım gücü düştüğü için maliyetler yükselse de üretici bunu fiyatlara yansıtamıyor. Çünkü, halk artık kilo ile değil gram ile alışveriş yapıyor. Domatesi ve patatesi tane ile kıymayı ve eti 10 liralık, 20 liralık ancak alabiliyor. Köylü ürettiğinin hakkını alamıyor. Çiftçi bilinçli bir şekilde, bilerek ve isteyerek iktidarın yanlış tarım politikaları izlediğini, ülkemizin ithalata yönlendirildiğini düşünüyor.” ifadesini kullandı.

Kılıç, Bergamalı köylülerin atadan kalma 18 adet tarım arazisinin AK Parti’li Bergama Belediyesi tarafından gasp edilmeye çalışıldığını iddia ettti. “Ataları tarafından bedeli ödenerek sahip olunan ve köylülerin ortak kullanımına tahsis edilmiş bu tarım arazilerinde çiftçilik yaparak geçinen yöre halkı, satışlar gerçekleşirse açlıkla baş başa kalacak.” diyen Kılıç, görüştüğü muhtarlar ve yöre halkının, “Topraklarımız satılırsa biz biteriz, zar zor doyurduğumuz karnımızı doyuramayız” diyerek isyan noktasına gelmiş durumda olduklarını vurguladı.

“Her zaman Bergama’lı köylümüzün destekçisi olacağız”
TBMM Katip Üyesi Av. Kılıç, “Vicdanı körelmiş cumhur ittifakının yönettiği belediyenin başkanı ve cumhur ittifakına mensup Meclis üyeleri, kent merkezine asfalt dökmek için yöre halkının emeğini, geleceğini çalıyor. Atalarının emanetini gelecek nesillere aktarmak isteyen ve bu toprakları yüz yıllardır ekip biçen Bergamalı köylüler, ne pahasına olursa olsun bu satışlara karşı mücadele edecektir ve biz de her zaman onların destekçileri olacağız.” dedi.

Kılıç, ziyaret ettiği Bergama İlçesi’nde bir köylünün, hayvan yemi fiyatları ile elektrik faturalarının yüksekliğinden şikayet etmesi üzerine, Cumhuriyet Halk Partisi milletvekilleri olarak Meclis’te, ülkedeki bütün çiftçilerinin, köylülerin sorunlarını her zaman dile getirdiklerini söyledi.

Kılıç, açıklamasında şunları kaydetti:

“CHP Milletvekilleri olarak bütün ülkeyi karış karış, köy köy, mahalle mahalle dolaşıyoruz; köylülerimizin çiftçilerimizin, hayvan üreticilerimizin sorunlarını birebir kendilerinden dinliyoruz ve bu sorunlara çözüm üretmeye çalışıyoruz. Geçenlerde Sivas Şarkışla’da sabah 05.00’te hayvan pazarına gittim. Sorunlarını birebir onlardan dinledim, Türkiye Damızlık Sığır Yetiştiricileri Birliği’ni ziyaret ettim, sektörün diğer ilgililerini dinledim. Bütün bu bize aktarılan sorunları Meclis Genel Kurulu’nda söz alarak kamuoyuna aktarıyoruz. Genel Başkanımız Sayın Kemal Kılıçdaroğlu da her salı günkü grup toplantısında veya diğer konuşmalarından bu sorunları hep dile getiriyor.”

“Tek tek not aldığımız sorunlarınızı CHP iktidarında çözeceğiz”

Köylünün, “Elektrik faturası geçen ay 123 lira geldi, bu ay ise 209 lira geldi; su faturası 130 lira geliyordu, 210 lira geldi. Üstelik biz suyu daha uygun fiyatla alıyoruz.” dediğini aktaran Kılıç, “Maliyetler çok arttı biz bunu biliyoruz, artık üreticinin emeği de para etmiyor. Ama merak etmeyin, yapılacak ilk seçimde oluşacak Genel Başkanımız Sayın Kemal Kılıçdaroğlu liderliğindeki
Cumhuriyet Halk Partisi iktidarında, bugüne kadar tek tek not aldığımız ve çözüm yollarını bildiğimiz sorunlarınızı çözeceğiz.”
dedi.

Kılıç, köylünün, ekonomik hayatın zorluğundan şikayet edip hükümeti kastederek, “Vatandaş aç mı tok mu diye soran yok” demesi üzerine, “Onlar saraylarda yaşıyorlar, o yüzden sormazlar. Biz ise size ‘aç mısınız tok musunuz?’ diye sormaya geldik.” dedi.

Çiftçinin, “Ben açım, açık söylüyorum. Ben şu anda çalışıyorum ama gelirim yetmiyor. Onlar yukarı çıkıyor, biz aşağı iniyoruz. Sesimizi çıkarsak ‘haydi terörist’ diye bizi de cezaevine sokacaklar.” sözleri üzerine ise Kılıç, “Hiçbir şekilde eleştiri istemiyorlar. Herkes alkışlasın, şak şak yapsın istiyorlar. Parti olarak sizin bütün sorunlarınızla ilgili politikalarımız var, yeter ki sandık vatandaşın önüne gelsin.” karşılığını verdi.

Kılıç, Bayındır İlçesi’nde de pazarı gezerek, üreticilerle görüştü. Pazardaki bir kadın üreticinin, tarlada çalışmaktan nasır tutmuş ellerini göstererek, “Bu ellerle çalışarak çocuk okutuyordum ama artık okutamıyorum. Çocuğum Hacettepe Fizik Mühendisliğinde okuyordu ama artık onu okutamadığım için çocuğum okulunu bırakmak zorunda kaldı.” diyerek serzenişte bulunması üzerine Kılıç “Onlar kendi çocuklarını Amerika’da okutuyorlar, o yüzden sizin dertlerinizi anlayamazlar. İnşallah ilk seçimden sonra onlardan kurtulacağız ve sorunlarınıza çözümler üreteceğiz.” diye konuştu.

Bayraklı fuardaki yerini aldı!

16 aylık hasret sona erdi!