ege yıldız, sessiz boru
    13/25°
    KONYA
Facebook Twitter
ANA SAYFA GÜNCEL POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER EKONOMİ SPOR MAGAZİN KÜLTÜR-SANAT TÜRKİYE DÜNYA GÜVENLİK
Kayıp ekonomistin kafatası parçaları bulundu
Uçak biletlerinde tavan fiyata zam!
Kapısı açık otobüsten düşen kadın hayatını kaybetti!
Çocuğu yaralıyken canlı yayın yapan Karagül'e soruşturma!
13 Eylül 2022 Salı - 14:54

Çeşme Cumhuriyet Meydanı halka açıldı...

Yıllardır atıl durumda olan ve kaçak yapılar tarafından işgal edilen Çeşme Cumhuriyet Meydanı, Çeşme Belediyesi'nin düzenlemesiyle halka açıldı. Çeşme Belediye Başkanı Ekrem Oran, alanda halkın kullanımına açık ücretsiz şehir içi plajı da yaptıklarını belirterek, "Üç liraya çay, dokuz liraya kahve içilebilecek alanlar yarattık. Çeşme’nin aort damarına By-pass yaptık ve Çeşme’nin vitrinini 50 sene sonra değiştirdik. Tepki gösterenler, şimdi tebrik ediyor" dedi.

ONKALEİZMİR-Çeşme Belediyesi, Çeşme Kent Müzesi’nin de içerisinde yer aldığı Çeşme Kalesi'ni marina ve sahille buluşturacak Cumhuriyet Meydanı Projesi'ni tamamladı. Meydanda gazetecilere yapılan çalışmalarla ilgili bilgi veren Çeşme Belediye Başkanı CHP'li Ekrem Oran, halka dönük çalışmalarla 'Çeşme pahalı' algısına son verdiklerini vurguladı.

Cumhuriyet Meydanı'ndaki çalışmaları anlatan Başkan Oran şöyle konuştu:

"Çeşme sahil düzenlemesin üçüncü etabını bitirmek üzereyiz. 2 gün sonra tamamen bitmiş olacak. Burada 20-25 sene boyunca lunapark vardı. Biz burayı halkın ücretsiz kullanımına açık olacak şekilde aynı Barcelona’daki gibi şehir içi plaj yaptık. Bu şehir içi plajımızdan aynı anda bin kişi yararlanabilecek. Dolayısıyla Çeşme’nin içindeki yüzlerce pansiyon ve butik otel de ‘Plaja 50-10 metre var’ şeklinde müşteri ağırlayabilecek. Burada ücretsiz şekilde kullanılabilecek soyunma kabinleri, duşlar, tuvaletler olacak. Belediyemizin işlettiği büfe olacak. Tamamını konuşacak olursak Çeşme sahil düzenlemesi ile bin 600 metrekare kapalı alanı yıktık. Ve yeşil alanlar ile otoparkları çoğaltarak halkın kullanımına açtık. Üç liraya çay, dokuz liraya kahve içilebilecek alanlar yarattık. 'Çeşme pahalı' algısına son vererek, sosyal belediyeciliğin bir örneğini gösterdik. Burada eski turizm ilçe binasını yıktık, lunaparkı kaldırdık. Kanuni’nin kervansarayının karşısındaki kaldırım kondu kafeteryayı kaldırdık. Hemen karşıdaki çay ocağını ve kalemizin önündeki 350 metrekarelik aleminyum-pimapenden oluşan büfeyi kaldırdık. Yetinmedik hemen eski Çeşme Kültür Binası’nı istimlak ettik. Orayı da Kent Kültür Müzesi olarak restore ettik ve 29 Ekim’de de açmayı planlıyoruz. Bir bütün halinde düşündüğünüzde Çeşme’nin aort damarına By-pass yaptık ve Çeşme’nin vitrinini 50 sene sonra değiştirdik."

"ŞİMDİ TEBRİK EDİYORLAR"

Başkan Oran, projeyi ilk açıkladıklarında kendilerine tepki gösterenlerin şimdi teşekkür ettiğini belirterek, "Tepkiler iki kişide kaldı. Geri kalan herkes ne kadar doğru bir iş yaptığımızı söylüyor. Bize gelerek ‘Evet biz karşıydık, korktuk ancak ne kadar doğru bir iş yapmışsınız’ diyerek tebrik ediyorlar. Zaten geri kalan o iki kişi de malum kişiler" diye konuştu.

ULAŞIM İLE İLGİLİ ÇALIŞMA VAR

Çeşme'nin İzmir merkeze ulaşımı ile ilgili soruları yanıtlayan Başkan Ekrem Oran şunları söyledi:

"ESHOT Genel Müdürümüz ve Genel Müdür Yardımcımız ile görüşüyoruz. Özellikle önümüzdeki sezon sefer sayısının artırılması ile görüşmeler yapıyoruz. Bununla ilgili çalışmalar devam ediyor. Çeşme’de yerli turistlerde ‘Çeşme pahalı’ algısı vardı ve ‘Alaçatı paraçatı’ deniliyordu. Biz tam olarak bunu yıktık ve 9 işletmemizde sadece çay kahve değil, ancak herkesin kendi cebine uygun dilerse alkol alabileceği tesis açtık ve açmaya devam ediyoruz. Her mahallemizde belediyemize ait sosyal tesisleri açmaya devam edeceğiz. Şehir içi ulaşım yetkisi bildiğiniz üzere Büyükşehir Belediyesi’nde. Büyükşehir ile gerekirse bu konuları görüşürüz eğer onlar yapacak olursa biz seviniriz ancak gerekirse belki onlardan yetki alarak şehir içi ulaşımına talip olabiliriz. Onu İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımız Tunç Soyer nasıl takdir ederse o şekilde yaparız. Geçer notu bana halkım verecektir. Geçer notu Çeşme ailem verecek ben sadece geçer not almak için çalışmaya devam ediyorum."

SAKIZ ADASI BELEDİYE BAŞKANI KARMANTZİS'E TEPKİ

Çeşme Belediyesi'nin kardeş belediye olduğu Yunanistan'ın Sakız Adası Belediyesi'yle ilişkileri dondurduklarını söyledi. Sakız Adası’nın Belediye Başkanı Stamatis Karmantzis'in tepki çeken sözlerini anımsatan Ekrem Oran şöyle konuştu:

"Gerilimin iki millete de faydası olmaz. Biz yerel siyasetçileriz. Yerel halka hizmet vermekle sorumluyuz ve dış siyasete mümkün olduğunca karışmayız. Ancak şunu söylemem gerekir, Sakız Adası bizim kardeş belediyemizdir. Şu anda Sakız Belediyesi’nin başında Türkler hakkında yanlış sözler kullanmış belediye başkanı var. Biz o görevde olduğu sürece de Sakız Belediyesi ile ilişkilerimizi Çeşme Belediyesi olarak dondurmuş durumdayız. Hiç kimse 'En iyi Türk ölü Türk' diyemez. Ben milletime hiçbir şekilde böyle bir şey söyletmem, söyleyeni de belediye başkanı olarak görüp de muhatap almam. Bu nedenle göreve seçildiği andan itibaren tüm ilişkilerimizi dondurmuş durumdayız."

Taçsız Kral unutulmadı...

Başkan Günel'den öğrencilere ziyaret!