ege yıldız, sessiz boru
    13/24°
    KONYA
Facebook Twitter
ANA SAYFA GÜNCEL POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER EKONOMİ SPOR MAGAZİN KÜLTÜR-SANAT TÜRKİYE DÜNYA GÜVENLİK
Uçak biletlerinde tavan fiyata zam!
Kapısı açık otobüsten düşen kadın hayatını kaybetti!
Çocuğu yaralıyken canlı yayın yapan Karagül'e soruşturma!
Nusr-Et restoranına ikinci saldırı!
28 Aralık 2023 Perşembe - 10:05

Filiz Başkan'dan Meryem Ana Evi açıklaması... "Makul şartlarda 20 yıllık sözleşme istiyoruz"

Efes Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel, Meryem Ana Evi otoparkı işletme hakkının Efes Selçuk Belediyesi’nden alınmak istenmesine ilişkin sürece dair gerçekleştirdiği canlı yayında kamuoyunu bilgilendirdi. “Şeffaflıkla Açıklamalar” başlığı ile açtığı canlı yayında Filiz Başkan; “Efes Selçuk hakkı olanı, hakkını da ortaya koyarak haklı bir şekilde talep ediyor. Makul şartlarda 20 yıllık sözleşme istiyoruz” dedi.

Filiz Başkan dan Meryem Ana Evi açıklaması...  Makul şartlarda 20 yıllık sözleşme istiyoruz

Meryem Ana Evi otoparkının Tarım ve Orman Bakanlığı’na tahsis edilmek istenmesine ilişkin sürece dair açıklama yapan Başkan Ceritoğlu Sengel, “1970’lerden bu yana Efes Selçuk Belediyesi’nin Meryem Ana Evi’nin olduğu lokasyonda bulunan otopark işletmeciliğinin sona erdirilmesine dair önce sivil toplum örgütleri, muhtarlar ve meclis üyelerimizle bir araya geldik. Daha sonra emekçi arkadaşlarımızla birlikte Meryem Ana’ya çıktık. Orada güçlü bir seslenişte bulunduk. Aynı gün bir imza kampanyası da başlattık. Kamu yararı anlamında çok önem arz eden, bütçemizin yüzde 50’sinden fazlasını teşkil eden bu gelirin belediyemizde kalması ve aksi takdirde bu konuda haklı mücadelemizi devam ettireceğimize ilişkin 22 Aralık tarihinde bir dilekçe kaleme aldık. Aynı zamanda da çarşıya çıktık. Bu konuda esnafımızı bilgilendirdik” dedi.

DESTEK OLAN HERKESE BİR KEZ DAHA TEŞEKKÜRLER

Belediye emekçilerinin çağrısının ardından 23 Aralık’ta Meryem Ana Evi önünde geniş bir katılımla gerçekleşen basın açıklamasına değinen Başkan Ceritoğlu Sengel; “Sadece Efes Selçuk’tan değil İzmir’deki birçok kamu kurum ve kuruluşundan, sivil toplum örgütlerinden Türkiye’nin birçok yerinden bu haklı direnişimize dair destek aldık. Meryem Ana Evi Derneği tarafından da desteklendiğimizi duymamız bizim için de çok büyük bir onur oldu. Bir kez daha bize omuz veren, bizi destekleyen, mücadelemizi fark eden herkese çok teşekkür ediyorum” dedi.

İSTENMEYEN BELGELER BİZDEN İSTENDİ

Ağustos ayında Efes Selçuk Belediyesi tarafından Tarım ve Orman Bakanlığı’na yazılan dilekçeye karşılık gelmemesine rağmen belediye emekçilerinin açıklamasının ardından sosyal medya üzerinden bir dilekçe yayınlanmasına dikkat çeken Başkan Ceritoğlu Sengel, “Mevcut olan o dilekçe 25 Aralık Pazartesi itibariyle elimize ulaştı. Dilekçede bizden, daha önce 2018 yılında imzalanan 5 yıllık sözleşmede istenmeyen ve aslında 2011 yılında çıkan bir mevzuata dayanan birçok belgenin istendiğini gördük. Hemen arkadaşlarımızla hazırlığımızı yaptık. Bugün itibariyle bu belgeleri gönderdik” dedi.

GERÇEKLERLE, DİMDİK AYAKTA

Konuşmasında bir kez daha 20 yıllık sözleşme vurgusu yapan Başkan Ceritoğlu Sengel; “Bize destek olan herkesin imzasıyla birlikte, bizden istenen tüm belgeleri “20 yıllık, sürdürülebilir ve makul şartlarda bir sözleşme istiyoruz” diyerek bugün itibariyle hem elden hem de E-KAP üzerinden teslim ettik. Efes Selçuk halkıyla, çalışanlarıyla ve aynı zamanda Efes Selçuk’un kıymetini bilen Türkiye’deki bütün insanlarla bu haklı mücadelenin sonuna kadar arkasında duracak. Bilin ki biz yalanlardan ziyade gerçeklerle bir arada dimdik ayakta durmaya kendimize şiar edinmiş kişileriz. O yüzden bu şeffaflığı sizlerle paylaşmak istedim” diye konuştu.

İzmir'de akran zorbalığı kamerada!

Menderes’te yeni yıl hatırası!