ege yıldız, sessiz boru
    14/23°
    KONYA
Facebook Twitter
ANA SAYFA GÜNCEL POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER EKONOMİ SPOR MAGAZİN KÜLTÜR-SANAT TÜRKİYE DÜNYA GÜVENLİK
Aile faciası: Eşini öldürüp intihar etti!
Ege Denizi'nde 4,2 büyüklüğünde deprem!
Mahzen operasyonu... Bir çete daha çökertildi!
Otomobil dereye yuvarlandı: 3 ölü, 2 yaralı!
10 Nisan 2023 Pazartesi - 15:49

Selçuk Efes'te faaliyet raporu kabul edildi!

Efes Selçuk Belediyesi Nisan Ayı Meclis Toplantısı’nın ikinci oturumunda 2022 Yılı Başkanlık Faaliyet Raporu kabul edildi.  Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel faaliyet raporuna ilişkin yaptığı sunumda farklı müdürlükler bünyesinde yapılan çalışmalar ile ilgili belediye meclisini bilgilendirdi.

Selçuk Efes te faaliyet raporu kabul edildi!

Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü bünyesinde yapılan çalışmalar ile ilgili sayısal verilerin yanı sıra çalışmaların yapılış şekline de dikkat çeken Başkan Ceritoğlu Sengel; “ Çok zorlu dönemden geçmemiz ve pandemiden sonra ekonomik buhranın da büyümesi nedeniyle yapılan yardımlarda ne kadar artış olduğunu kıyasladık.  Ne yazık ki üzülerek söylüyorum sosyal yardımda kapıyı çalan yeni yüzler inanılmaz artmış. 909 ihtiyaç sahibi aileye 727. 000 TL tutarında yakacak yardımı yaptık. Bu yardımı yaparken yakacağı alıp da belediye arabasıyla vatandaşlarımızın kapısının önüne yığmadık. Yakacak fişi verdik. Dayanışmanın da bir adabı vardır. Efes Selçuk Belediyesi gerek Efeslim Kart gerekse İftar Kart ile bu adabı gösterdi. Hem oruç tutan gitti orucunu açtı hem esnaf kazandı” dedi. Başkan Ceritoğlu Sengel 2022 yılında toplam 3.787.840 TL tutarında ayni ve nakdi yardım yapıldığı bilgisini verdi.

Yıl boyunca sahipsiz hayvanlar ile ilgili şikâyetlere dikkat çeken Başkan Ceritoğlu Sengel; Geçici Hayvan Rehabilitasyon Merkezinde buluna hayvan sayısının her yıl azalmasına karşın kısırlaştırılan hayvan sayısının arttığına dikkat çekerek; “Çok ciddi bir problem gerçekten. Yarımada Belediyeler Birliğinde de bu konuyu gündeme getireceğim. Çünkü çevre ilçelerden buraya çok fazla hayvan bırakılıyor” dedi.

EFES MÜZESİ’NİN ÖNÜNE BU YAKIŞIRDI

Alt yapı çalışmaları sonrasında bozulan yol ve kaldırımların üst kaplamaları ve devam eden çalışmalar ile ilgili bilgi veren Başkan Ceritoğlu Sengel; “Kent merkezinde 6 yıldır devam eden alt yapı çalışmaları Zafer ve 14 Mayıs Mahallelerinde 51000 m2 beton parke ve bordür yaptık. İller Bankası’ndan bu iş için kredi almıştık, ödemeye devam ediyoruz. Biliyorsunuz kentleri gösteren meydanlardır. Yıllardır neden atıl kaldığını ve bırakıldığını da hiç bilmiyorum ama Uğur Mumcu Sevgi Yolu ve meydanı hak ettiği değeri kıymeti görüp, oradaki esnafımızın da dükkânlarının katma değeri artmış durumda. Agora Çarşısı dediğimiz alan da değişiklik göstererek, yoldan geçerken artık düzenlenmiş bir Ferahlı Kafe, düzenlenmiş bir Agora çarşısı görüyorsunuz ki Efes Müzesi gibi kıymetli bir müzenin önüne de bu yakışırdı” dedi.

204 TON SICAK ASFALT DÖKTÜK

Kullanılan kredilerin yanı sıra Efes Selçuk Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla yaptığı çalışmalar hakkında da meclisi bilgilendiren Başkan Ceritoğlu Sengel; “Cumhuriyet Mahallesi, İsabey, Belevi, Pamucak, Abuhayat mevkiinde de 11.740 m2 yol kaplaması ve tamirat işini gerçekleştirdik. Yine alt yapı kazı ruhsatına istinaden belediyemiz uhdesinde kalan yol üst kaplama tamirleri de 10.500 m2 parke ve 204 ton sıcak asfalt tamiri yaptık. Bu sıcak asfaltı da öz kaynaklarımızla satın aldık. Yine kendi öz sermayemiz ile Çeşmeboğazı, Kuyumcu, Söğütçü, Havutçulu, Abuhayat, Zeytinköy, Beylikiçi, Barutçu vs. gibi üretim yollarının da hepsini biz kendimiz yaptık.” dedi.

DEMİR ATÖLYESİ İLE 1 MİLYON 206 BİN TL KAZANÇ

Belediye ekiplerinin işçiliğiyle kurumsal kazanç elde edildiğine dikkat çeken Başkan Ceritoğlu Sengel; “Demir atölyemizin yaptıklarının üzerinde durmak istiyorum. Çünkü bu korkulukları 100 adet bariyeri, çadır karkasını, 4028’deki yine korkuluğun montajını, Şirince’deki köprüyü, çöp konteynerlarını, yönlendirme tabelalarını, Gökçealan’daki direkleri, Atatürk büstünü ve eskiden belediye süslere para veriyordu. Demir atölyemizin emekleri sonucu 1.206.000 + KDV kar ettik” dedi.

162 ÇİFTÇİYE EĞİTİM 91 ÜRETİCİYE ÜCRETSİZ TOPRAK ANALİZİ

Efes Tarlası Yaşam Köyü’nün verimliliğinin bu yıl daha da arttığını belirten Başkan Ceritoğlu Sengel; “Biliyorsunuz Toprak Okulu bu sene çok rağbet gördü. Ziraat Mühendisleri Odası İzmir Şubesi iş birliğiyle düzenlenen çiftçi eğitimlerine 162 çiftçimiz katıldı. Yine buğday ekimlerimize devam ettik.  3.386 kilogram saman elde ettik. Bu sene fidelerimizi deprem bölgesine gönderiyoruz. Sadece 2022 yılında 91 çiftçimiz Ücretsiz Toprak Analizi Hizmetinden yararlandı” dedi.

BENİ ESNAFIN KAZANMASI İLGİLENDİRİR

Bu yıl da düzenlenen tüm kültür sanat ve spor etkinlikleriyle kente ve kent ekonomisine katma değer sağladıklarını belirten Başkan Ceritoğlu Sengel; “Efesli Herakleitos’un memleketine İoanna Kuçuradi gibi yaşayan en büyük felsefeciyi getirdik. İoanna Kuçuradi sayesinde Zonguldak’tan, Bartın’dan insanlar buraya geldi. Kasım ayında butik oteller doldu. Tarihçi Sinan Meydan buraya geldiğinde Özdere’den gelenler oldu. Aynı şey Şevket Çoruh’un Pamucak’ta sahnelediği “Bir Baba Hamlet” oyunu için de geçerli. Çok özel bir oyundur. Ve onu Pamucak’ta yaptık ilk defa yaptığımız bir şeydi. Normal şartlarda kendi özel tiyatrosunda kapalı gişe oynar mesela ama biz onu Efes Selçuk’a getirdik ve ücretsiz bütün halkımıza izlettik.   Koyduğumuz vizyon butik otelde çalışan kat görevlisine de yarar. Koyduğun vizyon buradaki çiğ köfteciye de, tostçuya da yarar. Ben festival zamanı çiğ köfteciyi full gördüm, kuru yemişçiyi full gördüm. Beni bu ilgilendirir. Esnafın kazanması ilgilendirir, dolmuşçunun kazanması ilgilendirir” dedi.

Gaziemir'de hasta nakil hizmeti!

Yeni projeler Challenge İzmir ile ortaya çıkacak!