SONKALEİZMİR-Butlan kararı sonrası CHP'de gelişen süreçte Özgür Özel'e tam destek veren İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, istifa edeceği ve kurultayda şaibe iddialarına yanıt verdi. Görevden alınması iddiasını abartılı bulduğunu belirten Tugay, "Görevden alınma konusu gerçek dışı görünüyor bana. Benim bu yönde beklentim, hazırlığım yok. Bu birileri tarafından dillendirilmeye çalışılıyor. Bu iddiaları gündeme getirlen iyi niyetli değil. İzmir’de benim belediye başkanlığımı başından beri sindirememiş, görevden alınmam durumunda mutlu olacak bazı insanların bu konuyu büyütmeye çalıştığını görüyorum" dedi. "Kurultayla ilgili bir dava var. Davada benim de adım var ama o kurultay delegesinin ifadesi tamamen duyum üzerine kurulu. Somut bir delil yok, ispat yok. Onun dışında benimle ilgili bir şey söyleyen yok. Ben her türlü yemini edebilirim. İspat da ederim, kurultay sürecinde benim etik, ahlak dışı bir hareketim olmadı. Benim bilgim dahilinde de bir şey olmadı. Kesinlikle bilgim dahilinde olan ya da yaşadığım usulsüzlük olmadı." Başkan Tugay açıklamalarını şöyle sürdürdü: "Önemli olan partimizin, örgütümüzün, genel başkanımızın çizeceği yol. Ben Özgür Özel’le yakın bir zamanda görüştüm bana bu konuda bir şey söylemedi. Yakın zamanda parti kurma gibi çabanın olacağını düşünmüyorum. Özgür Başkan da defalarca söyledi; biz parti içinde tüm çözümleri tüketene kadar ayrılmayı düşünmeyiz diye. CHP’de bir uzlaşma olacağı ve çözüm noktasına gideceği noktasında Özgür Özel’in de herkesin de beklentisi var. Daha bugün kurultayla ilgili dilekçeler veriliyor, ben de kurultay istediğime dair başvurumu yapanlardanım. Umuyorum bir aklı selim galip gelir ve CHP birliğini, bütünlüğünü bozmadan bu süreci atlatır.
"KURULTAYDA USULSÜZLÜK YOK"
Başkan Tugay butlan kararı verilen kurultay süreci ile ilgili de şunları söyledi: