ege yıldız, sessiz boru
    13/24°
    KONYA
Facebook Twitter
ANA SAYFA GÜNCEL POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER EKONOMİ SPOR MAGAZİN KÜLTÜR-SANAT TÜRKİYE DÜNYA GÜVENLİK
Güreştirilen boğa trübüne çıktı!
Kilis Beldiye Başkanı Bilecen isyan etti: Annelerini bile işe almışlar!
Sinan Ateş cinayetinde kritik bir delil ortaya çıktı!
Yeni salgın paniği: İneklerden insanlara geçiyor!
5 Nisan 2023 Çarşamba - 15:05

Başkan Tugay o merkeze dikkat çekti: DESTAN YAZIYOR!

Karşıyaka Belediye Başkanı Cemil Tugay SONKALE TV canlı yayınında hayata geçirdikleri projeleri anlattı. İlçede hizmete açtıkları spor tesislerine dikkat çeken, Karşıyaka Çarşı'daki çalışmaların son aşamaya geldiğini belirten Başkan Tugay, Mutfak Sanatları Merkezi ve Alzheimer Merkezi'ne ayrı parantez açtı. "Alzheimer Merkezi destan yazıyor" diyen Tugay, "Ne kadar güzel bir şey yapmışız. İnsanları adeta hayata döndürdük" dedi.

Karşıyaka Belediye Başkanı Cemil Tugay, SONKALE TV canlı yayınında önemli açıklamalarda bulundu. Hizmete açtıkları ve devam eden projeleri anlatan Başkan Tugay, 14 Mayıs'ta yapılacak genel seçimlerde CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun kazanacağına olan inancını da dile getirdi.

(Başkan Tugay, Gazeteci Mustafa Akbaş'ın sorularını yanıtladı)

KENTSEL DÖNÜŞÜM İÇİN ÖNEMLİ ADIM

Deprem sonrası yaptıkları yardımları anlatan Başkan Cemil Tugay, Cumhuriyet ve İnönü Mahallesi ile Örnekköy'ün bir kısmındaki kentsel dönüşüm imar planları ile ilgili önemli mesajlar verdi. Başkan Tugay, "Vatandaşlarımızın daha fazla inşaat hakkı ve imar beklentisi vardı. Bunlar dikkate alınarak revize edildi planlar. Üçüncü etap diyebileceğimiz kalan kısmın tamamını kapsayan 108 hektarlık alanla ilgili plan çalışması yapıldı. Belediye meclisimize sunduk. İmar Komisyonu'nda onaylandıktan sonra Büyükşehir meclisine göndereceğiz. Büyükşehir'de onaylandıktan sonra askıya çıkacak, itirazlar alınacak. Sonra parselasyon planları yapılarak, başlanacak. Birinci ve ikinci etap ile ilgili parselasyon planları zaten yapıldı. İnşaatlar başlayacak. Kalan kısım ile ilgili de en önemli adımı mecliste attık" dedi.

"KARŞIYAKA ÇARŞI'YA DÜZEN GETİRECEĞİZ"

Karşıyaka Çarşı'da yapılan yenileme çalışmalarını anlatan Tugay şöyle devam etti:

"Altyapı ve üstyapı çalışmaları bitti. Ufak tefek detaylarla ilgili çalışma var. Çarşının düzenini sağlamak için aldığımız önlemleri sıkılaştırdık. Çarşıya bir düzen getirme konusunda kararlıyız. Ana cadde üzerindeki seyyar satıcılar durduruldu. İşgaliyeler sıfırlandı. Tabelalarla ilgili bir yönetmelik hazırlandı. Onunla ilgili düzenleme başlayacak. Bir zamana yayıyoruz. Bir rehber olacak ve ona uygun yapılacak. Çarşının kaliteli ve nezih bir yer olmasını istiyoruz. Bunların hepsi, çarşı esnafının daha fazla kazanması, insanların daha çok çarşıya gitmesi demek. Bunları sosyal etkinliklerle de destekleyeceğiz. Birdenbire olmuyor. Herkes pek çok şeyden şikayet ediyor. Bunların hepsi bildiğimiz şeyler. 40 senede bu hale gelmiş. Birdenbire düzelmiyor. Bir yıl içinde çarşıda hedeflediğimiz dönüşüm tamamlanacak. Çarşının kalitesi daha da yükselecek. Karşıyaka Türkiye'nin en gözde ilçelerinden biri. "

"ŞAMPİYONLAR ÇIKARACAĞIMIZI BİLİYORUZ"

Karşıyaka'da spor tesislerini artırdıklarını dile getiren Cemil Tugay şunları kaydetti:

"Ülkemizin genel anlamda spor ile ilgili bir sorunu var. İyi sporcuları bulup, onları destekleyen sistemlerimiz yok. Eğitim, sağlık konusunda yetersizlik var. Gençlerimizin, çocuklarımızın çok erken yaşlardan itibaren neye yetenekli olduğunun anlaşılması ve desteklenmesi halinde şampiyonlar çıkaracağımızı biliyoruz. Orada bir boşluk var. Bu konuda özel bir şirketin ya da derneklerin bunu yapmasını bekleyemeyiz. Altyapı ile ilgili kimsenin yatırımı olmuyor. Bu görev kamuda. Devlette ve yerel yönetimlerde. Biz de kendi alanımızda tesislerin artırılması ve çocukların hangi spora yatkınlığının belirlenmesi için çalışma yaptık. Atletizm pistimiz yoktu. Semra Aksu, eski milli atletimiz, gözbebeğimiz, çok sevdiğimiz bir insan... Onun adıyla adıyla atletizm parkı yaptık. Bisikletçiler için parkur yaptık. Görüşmelerimiz var, dağ bisikleti yarışmaları başlatacağız Yamanlar Dağı'nda. Zübeyde Hanım, Ata'dan Ana'ya koşularımız var. Oryantiring gibi yeni spor dallarını desteklemeye çalışıyoruz. Açıkta kalmış spor dallarını geliştirmeye çalışıyoruz. Yetenekli sporcuları bulalım, onlara tesis desteği sağlayalım. İlerde de hem Karşıyaka'ya ya ülkemize başarılı sporcular yetiştirelim diye uğraşıyoruz."

"GASTRONOMİ HERKESİN ÜZERİNDE ÇALIŞMASI GEREKEN BİR KONU"

Karşıyaka Mutfak Sanatları Merkezi'nin önemine dikkat çeken Tugay şöyle konuştu:

"Gastronomiyi kültürümüzün önemli bir parçası olarak görüyoruz. Bizim gastronomiyi sahiplenmek için haklı nedenlerimiz var. Ege Bölgesi kendine ait özel bir mutfağı olan bir bölge. Bizim bu kültürü sahiplenmek, geliştirmek ve dünyaya tanıtmamız lazım. Annelerimiz, büyüklerimiz çok güzel şeyler biliyor. Dağda ot toplayan teyzeler görüyorum. Gidiyorum, soruyorum, anlatıyorlar. Çok güzel yemekler yapıyorlar. Bunların yayılması lazım. Ege mutfağını korumak, yaşatmak ve etkinlikler yapmak amacımız. Orayı bir merkez olarak gördük. Gastronomi insanların her türlü farklılığından ari.. Yemek ihtiyaçtır ama aynı zamanda keyiftir. Bir masanın etrafında yemek yemek en güzel sosyal etkinliklerden biridir. Bir taraftan gıda israfını önlememiz gerekir. Pazardan alışverişin ne kadar bilinçli yapılması gereken bir iş olduğunu konuştuk. Ahmet Güzelyağdöken hocamızla pazar alışverişi yaptık. Hayatımdaki en güzel şeylerden biriydi. Diyor ki 'Pazardan alışveriş kültürdür.' Gıda çöpe atılmayacak. Önümüzde gıda krizi var. O günlere hazırlanırken, yerel ürünlerle, sağlıklı beslenerek, israf etmeden mutfak kültürü geliştirmemiz gerek. Gastronomi herkesin üzerinde çalışması gereken konulardan biri. Biz de bu amaçla merkezi açtık."

SOKAK LEZZETLERİ FESTİVALİ NİSAN SONUNDA

Başkan Tugay, etkinlikler ve eğitimler düzenlediklerini belirterek, "Yakında sokak lezzetleri festivalimiz var. 27-28-29 Nisan'da. Daha önce yaptığımız çok keyifli olmuştu. Mutfak Sanatlar Merkezi'nin arkasındaki rekreasyon alanında yapacağız. Ot festivalini depremden dolayı yapamadık. O acılı ortamda yapmadık ama önümüzdeki sene mutlaka yapacağız" dedi.

"ALZHEİMER MERKEZİ DESTAN YAZIYOR"

Geçen Eylül ayında hizmete açtıkları Karşıyaka Alzheimer Merkezi'yle ilgili konuşan Başkan Tugay şunları söyledi:

"Alzheimer merkezi bir destan yazıyor. Alzheimer Derneği'ni, Ege Üniversitesi Geriatri Bölümü'nü öne özellikle çıkarmak isterim. Çok büyük destekleri var. Gönüllü vatandaşlarımız var destek olan. Kendim bizzat alzheimer hastalarını evlerinde ziyaret ettiğimde gördüm. Ne kadar güzel bir şey yapmışız. İnsanları hayata döndürdük adeta. Alzheimer hastası olup da bize bildirmeyen kim varsa bize bildirsin. Bu merkezin çatısı altındaki etkinliklere katılsınlar. Dışarıda da yapılıyor, evlerinde de takip ediliyor. İleri yaş vatandaşlarımızla ilgili çok özel çalışmalarımız var. Tamirlerini evlerinde yapıyoruz. Her türlü ihtiyaçlarıyla ilgileniyoruz. Bizim için gözbebeği bir grup. Biz de yaşlanacağız. İnsanlarımızın yaşları ilerleyince özellikle hastalıklarla boğuşurken yalnız bırakılmaları insanlık suçudur.

Sivil Toplum Yerleşkesi de hiçkimsenin beklemediği bir alanda kuruldu. Atıl yapıları bir şeye dönüştürmek ilkelerimden biri oldu. Bir marketi bozduk, girişimcilik merkezi çıkardık. Türkiye'nin en aktif girişimcilik merkezlerinden oldu. Kültür merkezinin atıl alanını değerlendirdik, teknoloji merkezi kurduk. Bahçelievler Pazaryeri'nde atıl olan bir alanı da sivil toplum yerleşkesi yaptık. 60'tan fazla dernek orayı ofis olarak kullanıyor. 100'den fazla dernek de birlikte kullanım alanı olarak değerlendiriyor."

"KILIÇDAROĞLU TÜRKİYE İÇİN ŞANS"

14 Mayıs'ta yapılacak genel seçimlerde CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun kazanacağına olan inancını dile getiren Cemil Tugay, "Genel başkanımızın cumhurbaşkanı seçileceğine yüzde yüz inanıyorum. Şüphem yok. Her türlü yalan yanlış algı çalışmasından kendisini sıyırmasını, insanlarımıza doğru mesajlar veren biri. 'Demokrasi ortamında yöneteceğiz' diyen bir liderin varlığını görmelerini rica ediyorum. Kemal Kılıçdaroğlu'na ihtiyacımız var. Kemal Kılıçdaroğlu bu ülke için şanstır. Onu cumhurbaşkanlığı koltuğuna oturttuğumuz andan itibaren çözümler başlayacak. Liyakat sahibi insanların doğru görevler alması ile olacak. Toplumun barış içerisinde çözüme hizmet etmesiyle olacak. Kazandığı gün bizim için bayram olacak. Türkiye için bayram olacak. Kemal Kılıçdaroğlu kimseye zarar vermeyecek. Dini açıdan da inançları güçlü. Seccade meselesi gibi konuların çarpıtılmasını üzüntüyle karşılıyorum" dedi.

İzmir'de hortum paniği!

İzmir'de feci kaza: TIR sürücüsü yaşamını yitirdi!